10 kivitelezőből 8 elkövet olyan hibákat, amelyek maradandó károsodásokat okoznak neked. Spórolj meg egy nagy mennyiségű pénzösszeget!
Pár darab olyan tanácsot osztok meg, amit jó ha ellenőrzöl a kivitelező tervezésein, árajánlatán, és ott helyben nyílván, hiszen milliókat spórolhatsz ha elolvasod az alábbiakat. Arról nem is beszélve, hogy tartós marad a térburkolatod, és nem kell javítani sose.
Elsőször is, természetesen, nem mindegy, hogy gyalogosnak vagy járműveknek lesz kitéve a térburkolat terhelése.
Mi gyalogos forgalomnak az együttes teherbíró réteget minimum 25 cm-re ajánljuk. Ha járműves forgalomról van szó, 30 cm-et ajánlunk. Ha tisztában vagy, és biztos abban, hogy az adott terület nem lesz kitéve járműves forgalomnak, akkor elég csak a 25 cm, így máris spóroltál anyagokon. Viszont, ha lesz járműves forgalom a területen, nem érdemes spórolni a teherbíró rétegen, hiszen utána ez megsüllyedhet, és javítani kell, visszaszedni, stb…
Ha a burkolat nagy terhelésnek van kitéve akkor már célszerű a földnedves beton használata is (CKT, C8, C10…stb). Minimum rétegrendek nagy terhelésnek kitett felületen: 25 cm vtg murva, 20 cm vtg beton.
Murva használatakor is nagyok sok hibát elkövetnek a kivitelezők. A murva tükör legyen kellőképpen megtömörítve, ehhez lapvibrátor vagy patka henger használatát javaslom. A murva tükörre kerülő ágyazó rétegnek javaslom a 2-5-ös (2mm-től, 5 mm-ig terjedő szemszerkezet) zúzalék használatát. Ez lehet mészkő vagy bazalt, mivel ez a legjobb, de használható még 0-4–es kétszer rostált sóder is. Tilos azonban ágyazó anyagként vakoló homok 0-1-es szemszerkezetű anyag használata.
Spórolj tovább az alábbiakkal:
Ha a burkolni kívánt területed lejtős, akkor a térburkolat rakása mindig lentről fölfelé haladva történjen. Így a lerakott térburkolat sorai zártak maradnak a gravitációnak köszönhetően. Ezzel szemben, ha fentről lefelé haladva történik a térkő rakása, akkor a lerakott térburkolat sorai szétcsúszhatnak, a fuga hézagok megnőnek és ezáltal meggyengül a térburkolat tartása, csökken a teherbírása.
A térburkolat tömörítése, egy nagyon nagy figyelmet és hozzáértést igénylő feladat. 10 kivitelezőből 8-nak fogalma sincs, hogy milyen lényeges és fontos ez a feladat.

Azzal sincsenek tisztában, hogy milyen károkat okoznak ezzel például neked, milyen negatív következményei lehetnek annak, ha ezt a feladatot rosszul végzik. A térburkolatok 90%–nál használni kell gumitalpat a lapvibrátor munkalapja alá. Ha nem használnak gumitalpat a kivitelezők, a térburkolat felületén lévő kopóréteg megsérülhet, mély karcolások és kopások keletkeznek. A térburkolat teljes keresztmetszetében hajszálrepedések keletkezhetnek és ezáltal jelentősen rövidül a térkő élettartalma.
Spórolj
Megtudsz még több ilyen tanácsot tekinteni az alábbi gombal, vagy ha úgy gondolod, hogy nem akarod ezeket végigolvasni, mert te csak elfogadtad hogy nem értesz hozzá, és majd a kivitelezőben megbízol mert biztos tudja a dolgát akkor csak nyugodtan. Nem a kivitelezőnek kell finanszírozni a munkát.
Vagy nézd meg ezen a linken keresztül: https://terkovezo.hu/tanacsok/